Svaštara

Vintidž na putu: Najmanji automobili (FOTO)

BMW Isetta, 1957

BMW Isetta, 1957

Ovaj auto je smatran za najbolji mikro automobil svoga vremena. Za ovu priliku BMW se udrižio sa kompanijom rashladnih uređaja Iso Spa, a interesantno je da sam naziv “Isetta” zapravo i znači “mali Iso”. Verovatno najneobičnija činjenica vezana za ovaj auto jeste ta da se u njega ulazilo preko šoferšajbne.

Messerschmitt, 1960

Messerschmitt, 1960

Messerschmitt je nemački trotočkaš, dizajniran od strane jednog avio inženjera, tako da i ne čudi što ova mala stvar više liči na kokpit starog borbenog aviona.

Autobianchi Bianchina 500, 1959

Autobianchi Bianchina 500, 1959

Ovaj mališan je proizvođen do 1970., a originalno je bio opremljen najmanjim fiatovim motorom.

Goggomobil, 1959

Goggomobil, 1959

Nešto manje od 67.000 ovih nemačkih lepotica, koje su mogle razviti maksimalnu brzinu oko 80 km/h, je bilo proizvedeno između 1957 i 1969.

Goggomobil T-300, 1960

Goggomobil T-300, 1960

A sledeće godine je izašao model T-300 u svojoj “maloj”, punoj slavi. Ukoliko imate sreće možda i pronađete neki na Ibeju po ceni od 5.000 do 8.000 dolara.

Fiat Marine “Eden Rock” 1958

Fiat Marine “Eden Rock” 1958

Ovo je, zapravo, bio samo prototip, ali je podjednako neverovatan! Sa svojim drvenim klupama u zadnjem delu, ovo je pravi izbor automobila za vikend pored mora.

FIAT 600 Multipla

FIAT 600 Multipla

Predstavljamo vam Fiat Multipla mini karavan. Ovaj automobil je u mnogim delovima Italije bio masovno korišćen kao taksi vozilo, dok je u drugim delovima Evrope najčešće korišćen kao porodični automobil. Dostizao je brzinu od 91.9 km/h, a ubrzanje mu je bilo takvo da je za 40 sekundi mogao da razvije brzinu od 80 km/h.

Fiat Jolly

Fiat Jolly

Sa tolikim brojem primorskih mesta i odmarališta, koliko ima Italija, nije ni čudo što je regularni “transformišući” automobil za plažu postao prilično unosna stvar. Mala kompanija, pod nazivom Ghia (koja je danas u vlasništvu Forda), specijalizovana za pravljenje ovih automobila, je bila izabrana da napravi “Jolly“, Fijatov “transformišući” auto Multipla 500, 600. Bili su dostupni u ružičastoj, koralnoj, beloj, bledo žutoj i plavoj boji. Model je smatran velikim uspehom i proizvodio se sve od 1958 do 1966.

Mini Mini

Mini Mini model

Koncept Mini Mini modela je prilično jednostavan. Uzmite jedan klasičan Mini model, skinite mu krov, podelite ga na tri dela, uklonite sredinu i zavarite zadnji deo. A evo i jedinstvenog Mini Mini pikapa.

Volkswagen Nano

Volkswagen Nano

Piaggio Ape Calessino

Piaggio Ape Calessino

Piaggio Ape Calessino je limitirano izdanje sa svega 999 proizvedenih vozila za vreme ekonoskom buma 50-ih i 60-ih. Ovaj period, poznat pod nazivom “La Dolce Vita”, je bio veoma posvećen modi i uspeo je uhvatiti esenciju italijanskog odmora. Danas ih, s vremena na vreme, možete videti u Parizu gde se koriste kao posebna taksi vozila.

Vespa 400

Vespa 400

Sjajan gradski automobil, proizvođen u Francuskoj od 1957 do 1961.

Fuldamobil

Fuldamobil

Ovaj automobil, koji neodoljivo podseća na vozilo Mister Bina, je proizvođen od 1950 do 1969. Njegov originalan i jednostavan dizajn, trotočkaša za dvoje, je osmislio Norbert Stivenson, novinar koji je radio kao frilenser. Vozilo se ispostavilo kao prilično popularno na svim kontinentima.

Nissan Figaro

Nissan Figaro

U Tokiju je 1991. u proizvodnju pušteno svega 20.000 komada ovog modela da bi se ponovo vratio u modu pre par godina, kada je počeo masovni izvoz na evropsko tržište.


Izvor: Messy Nessy Chic

Povezane Vesti:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.