Svaštara

Zašto su nestala prednja spojena sedišta iz automobila?

Automobili sedista

Automobilska industrija je tokom svoje istorije, često uvodila inovacije koje su za posledicu imale istiskivanje nekih starijih rešenja, što zbog tehnološke prevaziđenosti , što zbog zahteva krajnjih potrošača. Jedno od tih rešenja, koje je nekada bilo zaštitni znak auto industrije, a vremenom je napušteno, svakako je prednje spojeno sedište, iz jednog dela (eng. bench seat).

Prednja spojena sedišta su dominirala tokom rane faze automobilske industrije, zahvaljujući pre svega jeftinijoj proizvodnji, ali i prostoru koji su nudila – napred su neretko sedele po tri, pa i četiri osobe tokom vožnje. Ovakva sedišta pripadaju jednoj potpuno drugačijoj eri, u kojoj su bila idealna za sporije vožnje auto-putem, bez pojasa, ali i za lakšu intimizaciju ljudi na izlascima kada se parkiraju negde sa strane, ili u neki drive-in bioskop.

Ali kao što su se i ove ljudske vrline menjale tokom vremena, tako se promenio i prednji deo automobilskog enterijera.

Baš kao što je bio važan faktor u preporodu kabrioleta, evropski uticaj na američku automobilsku industriju nakon Drugog Svetskog Rata je bio snažan, te je tako izmenio i pogled na upotrebu spojenih prednjih sedišta. Prema analizi Njujork Tajmsa (New York Times), uvoz cenovno pristupačnih sportskih automobila iz Evrope, sa odvojenim, zasebnim sedištima, bitno je uticao na njihov dalji razvoj. Rane Ševroletove Korvete, prve su ponudile dva odvojena sedišta, umesto jednog spojenog. Iako su se prvi modeli (serija C Classic Six) iz 1911. godine reklamirali kao idealni za “maženje i grljenje” sa dragom vam osobom, prve Korvete su, zbog odvojenih sedišta između ostalog, prezentovane kao pravi sportski automobili, što je u to vreme bilo jako popularno. Uostalom, kao i danas.

Razdvajanjem sedišta, automobili su, pored sportskijeg izgleda, dobili i slobodan međuprostor, koji je omogućio dodatne opcije poput držača za čaše, centralne konzole, ali i prilagođeno mesto za odmaranje ruke. Spojena sedišta su se, kao opcija, kod američkih proizvođača putničkih vozila zadržala sve do 2013. godine, odnosno do 2014. godine i tadašnjeg modela Impale. Ukoliko ste želeli da napred imate bench seat, kola biste platili 195$ više, prema izvoru Njujork Tajmsa. Krajsler je u potpunosti izbacio sedišta iz jednog dela iz svojih kola 2004., a Ford 2011. godine, najviše zbog slabe potražnje. Ševrolet (Chevrolet) je za Njujork Tajms naveo da je svega 10% kupaca, u gore pomenutoj Impali, tražilo da bude ugrađeno sedište iz jednog dela.

Na kraju, sedišta ovog tipa su prevaziđena delom i zbog sigurnosnih razloga i opcija, poput vazdušnih jastuka (airbags), koji mogu da obezbede znatno veću sigurnost za dva putnika napred, nego za tri. Konačno, sedišta koja su nekadašnjim generacijama reklamirana kao idealna za druženje i intimizaciju, današnjoj populaciji te ideje i PR te vrste, deluju neprijatno i arhaično. Svako voli da ima prostor za sebe, umesto da se gura između dve osobe, zar ne?


Izvor: Jalopnik

Povezane Vesti:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.