Film | Muzika

Šarlot Gejnsborg o snimanju Lars fon Trirovog filma “Nimfomanka”

Šarlot Gejnsborg

“Moram reći da se osećam prilično glupo kada se setim da sam pomislila da je film “Nimfomanka” zapravo o istraživanju seksualnog zadovoljstva kod žena”, kaže Šarlot Gejnsborg (Charlotte Gainsbourg). “Veoma brzo je Lars objasnio patnje kroz koje one prolaze.”

Lik Gejnsburgove, Džo (koju iz mlađih godina igra glumica Stejsi Martin), se postavlja pasivno i bezizražajno tokom seksualnog čina sa mnogim muškarcima. Prisutni su trenuci radosti, čak i ekstaze, ali još uporniji jeste osećaj praznine koji rastvara njene emocije u senke.

“Ne mislim da je film samo o nimfomaniji”, objašnjava Gejnsburgova. “Film se bavi i otrivanjem ko je ona zapravo i putovanjem koje ona preduzima ne bi li ubedila Seligmena da je ona loša osoba, odgovorna za sve stvari koje su joj se desile.”

Taj napor uključuje detaljisanje o njenim dosadašnjim seksualnim nestašlucima prema aseksualnom ali znatiželjnom neženji, čija primarna strast jeste ribolov. Tokom filma on je pita kako to da veruje u greh ako ne veruje u Boga, ali ovo samo ubrzava njenu želju da ga ubedi u svoju nemoralnost. “Činjenica da sebe želi predstaviti kao ljudsko biće koje je odgovorno za sve što joj se dogodilo, jeste ono zbog čega osećam nežnost prema njoj. Ne slažem se sa njom, i zato nisam mogla osetiti bliskost sa ulogom. Ali zato jesam sa njenim emocijama.” 

Šarlot Gejnsborg

Ova 42-godišnja glumica i pevačica priznaje da razume mazohizam njenog lika. “To je u isto vreme i poniženje i uzbuđenje. Morala sam krenuti tim putem. To je bio deo dogovora, ali je takođe i deo onoga što ja osećam kao žena koja želi da postavi sebe u takve situacije patnje. To je nešto što ja razumem. Naravno u filmu je to u ogromnoj meri,” kroz smeh govori Gejnsburgova, dok se osvrće na scenu iz “Nimfomanke II”, u kojoj Džo traži neobično sadističkog čoveka koji je divljački tuče. “Nisam istraživala, niti dovodila sebe u ekstremne situacije, ali razumem mazohizam. Za mene gluma ima malu dozu toga. Vrlo je ekstremno pričati na taj način, ali kada se zaista unesete u emocije, mora da vam se bol pomalo dopada”, govori glumica kroz osmeh. “Naravno da je uvek tu elemenat pretvaranja, ali verujete u ono što u tom trenutku izražavate.”

Glumica takođe govori da je imala poteškoća da prihvati scenu oralnog seksa, koji Džo upražnjava kao čin milosrđa sa čovekom kojem je uništila život. “U pitanju je bila proteza, ali ipak postoji nešto ponižavajuće kada vas snimaju toliko blizu. To je suviše intimno, postoji nešto uznemirujuće u tome.”

Tokom čitavog snimanja pokušavala je da razjasni svoje sukobljene emocije osećanja strepnje i intrige. “Želela sam da budem tamo i da odradim sve te scene. Sve je to prilično haotično u vašem umu, jer ne razumete zašto želite da to uradite, a opet razumete da je sve…pa ne baš opasno, više nervno rastrojavajuće.”

Do kraja snimanja je bila prilično uplašena u vezi toga kako će film ispasti nakon montaže, ali napominje da je isto takvo osećanje imala i sa filmom “Antihrist” iz 2009. “Sećam se kako sam pokušavala zapamtiti šta sam sve uradila i o čemu je zapravo film. Onda je nastupilo razmišljanje o čitavom pornografskom aspektu i tome šta će reći publika. Pomislila sam, to nije ono što sam uradila. Međutim, bila sam veoma ohrabrena kada sam pogledala film.”

Šarlot Gejnsborg i Lars Fon Trir

Gejnsburgova je postala redovna glumica u filmovima Lars fon Trira (Lars von Trier), danskog anavgardnog umetnika, čiji filmovi mogu biti podjednako izazovni i uzemirujući. Pojavljuje se u njegova poslednja tri filma, a do same saradnje je došlo sasvim slučajno. Još jedna glumica je bila predložena za njenu ulogu u “Antihristu”, ali je odustala u poslednjem trenutku. “Svi su bili u panici obzirom da je početak snimanja bio za mesec dana”, priseća se Šarlot. “Došla sam u Kopenhagen i sastali smo se na kratko. Postavljao mi je pitanja u vezi anksioznosti, i da li sam prolazila kroz takva stanja. Osećala sam se toliko normalno naspram njega. Izgledao je zabrinuto, kao da ga je nešto mučilo. Valjda sam sebi izledala nezanimljiva i normalna u poređenju sa njegovom zabrinutošću.”

Posle ovog susreta pomislila je da je više nikada neće pozvati, tako da je bila veoma iznenađena kada joj se javio i rekao da je uloga njena. “Ne znam šta je video u meni, niti šta je znao o meni. Ne verujem da je bio upoznat sa mojom muzikom, tako da mi još uvek nije jasno i to je sada deo igre.”

Igra podrazumeva da ne postavljate pitanja. Pre snimanja “Melanholije” 2011. glumica je stigla u njegovu kuću sa bezbroj pitanja, ali kada ih je sve video ispisane na njenom scenariju, von Trir se samo izvinu i otišao da prilegne. “Ukoliko želiš možeš i ti prileći u bašti. Tamo ti je divna mreža za ležanje”, rekao joj je. “Zatim se probudio za večeru, izašli smo napolje, i to je bio kraj mog ispitivanja.”

Šarlot Gejnsborg i Šija La Buf

Ako je čovek zamagljen misterijom, onda je i sam njegov rad takav. U potrazi za neuhvatljivom vizijom, von Trir radi procesom eliminacije i iscrpljivanja svih mogućnost, dok ne ostane samo gola istina. “On vas gura u određenim pravcima i govori vam kada misli da se pretvarate, a to nije dobro. To je jedina smernica koju mi daje: ‘Nisam poverovao u to što si uradila, ponovi‘. Veoma je uzbudljivo raditi na taj način. Osećate potpunu slobodu zato što vam ne daje nikakve indikacije pre samog početka. Pušta vas da istražujete, a na neki način to je nervno frustrirajuće. Znate da nećete otići u željenom pravcu, i da će biti užasno, ali ipak morate da forsirate sebe da to dostignete.”

Upravo ovaj stil rada je bio razlog zašto je odmah prihvatila ulogu u filmu “Nimfomanka”. Takođe nije oklevala da prihvati ni kada joj je ponudio da snimi verziju pesme “Hej Džo”, kao završnu numeru filma, obzirom da nije uspeo obezbediti prava za originalnu verziju Džimija Hendriksa.

U nastavku pogledajte jedan od intervjua sa Šarlot Gejnsborg povodom filma “Nimfomanka”.


Izvor: The Washington Post, By Christopher Kompanek

 

2 Komentara

  1. Propaganda i dezinformacija

    Radi se o jednom nesvakidašnjem filmu.. radnja i gluma su odlični. Topla preporuka! 🙂

  2. Yoma

    Ma ovaj covek je potpuni car!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.