Svaštara

Retro reklame koje bi u današnje vreme bile zabranjene!

Interesantno kako se društvena odgovornost tokom vremena menja. Da li reklame utiču na društvo, ili društvo na reklamu? Zašto je nešto davno zabranjeno danas dozvoljeno, ili obtnuto? Postavlja se pitanje da li je vaše razmišljanje zaista vaše, i da li norme “prihvatljivog” i “neprihvatljivog” u stvari propisuje reklama, odnosno različiti vidovi propagande?

Prikazujemo vam nekoliko retro reklama koje bi u današnje vreme bile zabranjene!

1. Nisi spalila pivo

Reklama za Schlitz pivo

Oh pogledajte, to je žena koja je spalila večeru svoga muža … Ali ne brini, on kaže, “nisi spalila pivo!”, slogan za Schlitz pivo. Inače, ova retro reklama nam dolazi iz perioda kada se ženskim poslom smatralo isključivo kuvanje i čišćenje. Žena koja nije umela da kuva po standardima svoga muža bi često nailazila na negodovanje i neodobravanje.

2. Najmlađi kupac u poslovanju

Reklama za 7Up

 Sa sigurnošću možemo reći da bi ovakva reklama u današnjem društvu bila gotovo nemoguća. Šta mislite kakva bi bila reakcija društva kada bi “osvanula” reklama na kojoj beba reklamira gaziranio piće! Apsolutno je neverovatna činjenica da je popularni soda brend, 7Up, nekada koristio decu kao marketinški alat, kako bi povećao svoju prodaju.

3. Tablete od koke za zubobolju

Reklama za tablete od koke

Ne, to nije štamparska greška! Izgelda da je nekada davno, 1800-te, kokain korišćen u medicinske svrhe. Prema ovom oglasu koji vidimo, možemo reći da su čak i deca bila ohrabrena da konzumiraju ovu (i) legalnu supstancu.

4. Pušite Kamel

Reklama za Kamel cigarete

Ideja kao ova bi u današnje vreme izgledala potpuno besmisleno. Neko toliko ugledan u zdravstvenoj zajednici kao što je lekar, i propagira pušenje? Međutim, najgore od svega jeste to što ova reklama zapravo  podstiče pušenje. Ona nam na veoma hvalisav način saopštava da je pušenje veoma verovatno dobro za vaše zdravlje, čim većina lekara puši Kamel cigarete!

5. Devojka u kući

Reklama za Mr. Leggs pantalone

Ova reklama je po pitanju toliko stvari neverovatna, da prosto ne znamo odakle početi? Prvo, pravi se poređenje žene sa životinjom, koju je potrebno loviti! Drugo, momak na plakatu drži nogu na ženinoj glavi! Treće, ona se prosto “prostire na zemlju” kada ugleda njegove nove Mr. Leggs pantalone!

6. Nevinost

Reklama za kozmetiku

Ovako nešto bi trebalo stajati pod nazivom “sekualizacija dece”, obzirom da je “devojka”  na ovom plakatu zapravo malo dete! Osvežavajuće je prisetiti se koliko su, nekada davno, javnost i mediji bili strogi po pitanju osetljivih tema kao što je npr. reklamiranje dece. Ova reklama nam u svom punom sjaju pokazuje koristoljublje jedne kozmetičke kompanije!

7. Koka Kola je lek

Reklama za Koka Kolu

Koka Kola nam donosi stav kompanije koji glasi: “Za bolji početak u životu počnite sa Koka Kolom što ranije”. Reklama nas čak pokušava ubediti da njihovo piće promoviše aktivan stil života,  poboljšava našu ličnost, a telo snadbeva osnovnim potrebama za šećerom.

8. Muški svet

Reklama kompanije Van Heusen

Reklame kao što je ova su bile uobičajena stvar pre mnogo godina, kada se na žene gledalo kao apsolutno slabiji pol. Najvažniji ženski posao bio je da zadovolji svoga muža. Reklama sa ovakvom porukom bi teško pronašla svoje mesto u većini zemalja današnjice.

9. Da li je lepa?

Palmolive reklama

Ova reklama pojačava naizgled stari stereotip, a to je da, ukoliko ste žensko, jedino što je važno jeste da izgledate lepo, dok vam mozak ili inteligencija predstavlja samo prepreku. Na svu sreću vremena su se znatno promenila i Palmolive više ne pravi ovakve kampanje.


Izvor: Likes

 

Povezane Vesti:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.