Recenzija: “Greškom stranac”

Naziv filma: Mistaken for Strangers

Režija: Tom Berninger

Zemlja: USA

Žanr: Documentary | Comedy | Music

Uloge: Matt Berninger

Trajanje: 75 min.

Dokumentarna kamera, simpatičnog Toma Bernindžera, nas vodi na jedno originalno, emotivno i duhovito putovanje na kojem pratimo poznati indi rok bend The National, i njihovu svakodnevicu u sklopu međunarodne turneje koja je bila održana 2010. godine ─ u momentu kada  grupa postiže svoj najveći uspeh i popularnost.

Ovaj nekonvencionalni dokumentarac je nastao sasvim spontano, tako što pevač popularnog benda, Met Bernindžer,  poziva svog devet godina mlađeg brata Toma ─ koji živi sa roditeljima u Sinsinatiju i blago rečeno krade bogu dane ─ da ide sa njima na jednogodišnju turneju kao roudi. Zbog prirode posla braća se veoma retko viđaju, i Tom koji je u duši ljubitelj horor filmova, oduševljeno odluči da ponese kameru i snimi dokumentarac o bendu, jer je snimanje filmova nešto što je oduvek voleo da radi.

Tako, zapravo, i počinje da se odvija priča, Tom ─ zagriženi hevi metalac koji baš i ne voli muziku benda The National ─ pun entuzijazma, kreće na turneju sa bratom. Kao član tima, dobija spisak stvari o kojima mora da brine, ali vrlo brzo počinje da zabušava na svom radnom mestu tako što se opija i zapada u sukobe sa svojim bratom i ostalim članovima benda … Kako film odmiče, shvatamo, da je najvećim delom fokus usmeren na uspešnog Meta, i na buran odnos među njima koji se poprilično dobro reflektuje u ponašanju ljubomornog i neostvarenog mlađeg brata, koji je celog svog života živeo u senci starijeg. U jednom trenutku Tom dobija otkaz i vraća se u kuću svojih roditelja gde dolazi do ključnog momenta kada, kroz razgovor sa svojim roditeljima, pokušava da razume razlike između njega i Meta koje su bile prisutne još od najranijeg detinjstva, a to istovremeno pruža gledaocima mogućnost da sagledaju njihov svet spolja i iznutra. Nakon šest meseci, bend završava svoju turneju, i Met poziva Toma u Nju Jork da završi svoj započeti film. Režiser majstorski zatvara krug priče koji gledaoca nikako ne ostavlja ravnodušnim … Da li postoji nešto jače od bratske ljubavi i podrške?

Ovo nije samo priča o bendu i njihovoj turneji, već duboko emotivna priča o odnosu dvojice braće koji bi, uprkos međusobnim razlikama, dali sve jedan za drugog. Dakle, čar ovog senzibilnog dokumentarca je njegova prizemnost i realnost koja se pomalo tiče svakog od nas. Ovde nema prikrivanja i stavljanja mašnica radi lepše slike ─ ovde su i suze i osmesi pravi. Iako sama ne slušam grupu The National, uživala sam u ovom sjajnom dolumentarcu, kao da sam njihov najverniji fan! Poprilično sam sigurna, da će fanovi (kao i oni koji će to tek postati) biti oduševljeni ovom pričom iza kulisa, i da će, verovatno, samo još više zavoleti Meta Benindžera!

» Imati Meta za starijeg brata je nekako bezveze. Jer on je rok zvezda, a ja nisam. Tako je bilo oduvek … ali moj brat vidi nešto u meni, što ja ponekad sam ne vidim kod sebe.«

Autor: Nina Gugleta