Svaštara

Kako je kompanija Mišelin postala svetski autoritet za restorane?

Zapravo, ova priča ima dosta smisla. Takođe, u pitanju je sjajan marketinški potez. Ali stvarno, kako je došlo do toga da najtalentovaniji kuvari na svetu i najcenjeniji restorani postanu zabrinuti za ocenu kompanije koja je prodavala gume?

Vratimo se na prvo izdanje vodiča koje je kompanija Mišelin objavila davne 1900. U to vreme, na ulicama Francuske, je bilo svega 3000 automobila, odnosno transportnih kočija bez konja. U to isto vreme, kompanija Mišelin je naviše pravila i prodavala gume za bicikla, pošto motorna vozila nisu bila dostupna u masovnoj upotrebi sve do 1908., kada je kompanija Ford izbacila svoj Model T.

Mišelinov vodič

Dakle, u cilju povećanja potražnje za gumama, braća Mišelin su morala da povećaju potražnju za automobilima. A naravno, da biste povećali potražnju za automobilima bilo je neophodno ubediti ljude da pomeraju granice svojih putovanja, birajući veće razdaljine. I tako je nastao Mišelinov vodič.

Mišelinov vodič

U suštini, vodič je trebalo da podstakne ljude da više koriste auto i otkrivaju nova mesta, kako bi, konačno, došli u situaciju da sve češće kupuju gume. U startu je odštampano gotovo 35 000 primera koji su poklonjeni besplatno. Vodič je bio pun korisnih informacija za motorizovane putnike, kao što su turistički saveti, informacije o benzinskim pumpama, mape i uputstvo za menjanje guma, naravno. Uskoro su usledili vodiči za Švajcarsku, Bavarsku, Britanska ostrva i „zemlje Sunca“.

Mišelinov vodič

Nakon Prvog svetskog rata, tačnije 1920., braća Mišelin su počela da napalaćuju vodič, a sve iz razloga kada je Andre Mišelin, prilikom posete jednom trgovcu guma, primetio da se njihov vodič koristi za podupiranje radnog stola. Polazeći od principa da “čovek istinski ceni samo ono što plati”, braća Mišelin su odlučila da prestanu da ga besplatno dele. Sam vodič je postao dosta složeniji, sa izlistanim i kategorisanim restoranima i hotelima, a uskoro, kada su braća prepozala rastući interes vodiča, regrutovani su i timovi anonimnih inspektora koji su posećivali i pregledali restorane.

Mišelin gume

Mišelin gume

A onda je 1926. došla ozloglašena Mišelin zvezda. U početku se dodeljivala samo jedna zvezda, ali već 1930.  je uspostavljena hijerarhija zvezdica, gde je jedna podrazumevala “veoma dobar restoran u svojoj kategoriji,  dve su označavale “odlično kuvanje” a tri “izuzetnu kuhinju vrednu posebnog putovanja”.

Mišelinov vodič

I to vam je, dame i gospodo, priča o tome kako da preuzmete stvar u svoje ruke i naterate svet da primati vaš brend, čak iako samo prodajete gume. Korporativno brendiranje u svome punom sjaju.


Izvor: Messy Nessy Chic

Povezane Vesti:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.