Kultura | Umetnost

Horhe Rodrigez Gerada: Kralj street art-a

Jorge Rodriguez Gerada

Pre 20 godina ovaj savremeni, kubansko-američki umetnik, otpočeo je revoluciju: podrio je reklamiranje kako bi iskazao anti-kapitalistički stav, i to sve uz pomoć umetnosti. Ovaj vid izražavanja je postao poznat pod nazivom “culture jamming” i ubrzo se proširio na globalnom nivou.

Kao inovator međunarodne urbane umetničke scene, skepticizam prema reklami je osetio prvi put kada je video kakve će efekte imati bilbordi u Nju Džersiju i Njujorku, inače zajednicama u kojima je odrastao. Kao neka vrsta street art Robin Huda imao je običaj da prepravlja i dorađuje bilborde u siromašnijim oblastima, na taj način izražavajući svoj stav protiv “Čoveka”, zbog čega je i hapšen nekoliko puta.

Jorge Rodriguez Gerada

Govoreći o ranim 90-im Horhe Rodrigez Gerada (Jorge Rodriguez Gerada) kaže: “Naša mladost i upotreba parodije su pomerili ovaj vid ulične umetnosti u pravcu satire u humora. Ali nakon nekog vremena sam shvatio da ne želim da se celokupan rad moje umetnosti konačno shvati kao dugačka lista jednog piskarala. Počeo sam raditi sam i odlučio da se fokusiram na pokret “Culture Jamming”, koji je imao više poetske snage.”

“Reklame i marketing stvaraju hiper realnost u kojoj sreća i uspeh postaju eksterni ciljevi dostižni samo kroz potrošnju”, kaže Gerada.

Jorge Rodriguez Gerada

Jorge Rodriguez Gerada

“Ove industrije prodaju vrednosti i koncepte uspeha, vrednoće, ljubavi, seksualnosti i normalnosti. Prikazuju svet u kojem su ljudi retko siromašni, neprivlačni, gojazni, retko žive sa poteškoćama ili invaliditetom. Verujem da naš identitet dolazi iznutra, a ne od brenda koji nosimo. Trebalo bi da se zapitamo ko su ti ljudi koji biraju naše ikone kulture i uzore, naše vrednosti i estetiku.”

Ovi stavovi ostaju njegova ispiracija i dan danas, što se može videti kroz njegov rad, koji je već poprimio razmere malo veće afere. Njegova kritika ovoga puta je usmerena ne samo na oblast reklame već i politike.

Jorge Rodriguez Gerada

Jorge Rodriguez Gerada

Njegova serija radova pod nazivom “Identitet” obuhvata prebacivanje velikih ugljanih portreta na veoma stare građevine. Najveća stvar jeste u tome što su ova dela kratkotrajna.

“Kada ljudi shvate da se murali stvaraju da bi kasnije izbledeli postaju skloni razmišljanju. Društvo je postalo nenaviknuto na razmišljanje da je uopšte i vredno uložiti napor u nešto, ukoliko vam to neće doneti ekonomsku kompenzaciju.”

Nasuprot ovome, Rodrígez Gerada nam dočarava drugačije portrete u svojoj seriji “Zemaljsko”. Najbolji primer je svakako porter Baraka Obame, na ogromnom peskovitom i šljunkovitom prostranstvu, aludirajući na to kako sve nade mogu nestati poput peska.


Izvor: The Huffington Post

2 Komentara

  1. I like what you guys are usually up too. This type of clever work and coverage! Keep up the wonderful works guys I’ve added you guys to my personal blogroll.|

  2. ceca82

    Fenomenalno!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.