Sport | U Pokretu

Automobili iz snova: Najneobičniji koncepti kroz istoriju! (FOTO)

Istorija automobilske industrije u prethodnim decenijama prožeta je, između ostalog, hrabrim pokušajima vodećih ljudi auto kompanija u namerama da kreiraju vozila, potpuno drugačija od konvencionalnih, makar kada su dizajn i sistem rada u pitanju. Takva vozila, obično se smatraju konceptualnim, odnosno oslobođenim od bilo kojih državnih regulacija i praktičnih limita, ostavljajući dizajnerima dosta prostora da iskžu svu svoju kreativnost!

Za svoju poslednju izložbu, Viši Muzej Umetnosti u Atlanti, SAD, izabrao je 17 najlepših, bizarnih, i nadasve čudnih automobilskih koncepata ikada dizajniranih od strane čoveka, i to od Bugatijevog prototipa iz 1934. godine, pa sve do modernih verzija, poput hibridnog modela Poršea 918.

Izložba u muzeju u Atlanti je otvorena sve do septembra 2014. godine, a u nastavku teksta vam predstavljamo deset najinteresantnijih vozila po našem izboru!

1932 Ford Speedster

Ford Speedster, 1932. godina. Dizajnersko rešenje Judžin Gregorija i unuka Henrija Forda, Edsela Forda.


1935 Bugatti Aerolithe

Replika iz 2007. godine, predstavlja model Bugatti 57S Compétition Coupé iz 1935. godine.


1941 Chrysler Thunderbolt

Chrysler Thunderbolt iz 1941. godine.


1947 Timbs

Normand Timb Special iz 1947. godine, jedini je preostali primerak na svetu.


1954 Firebird

General Motors Firebird iz 1953. godine. Mogao je da dostigne brzinu od neverovatnih za to vreme 320 km/h!


1955 Ghia Gilda

Chrysler X Ghia Gilda iz 1955. godine.


1956 Buick Centurion

Buick Centurion iz 1956. godine. Posedovao je opremu koja se tek decenijama kasnije pojavila na konzumer vozilima.


1959 Cadillac Cyclone

Cadillac Cyclone iz 1959. godine. Specifičan po tome što je mogao da se vozi bez prisustva vozača.


1970 Ferrari Pininfarina 512

Ferrari Pininfarina 512 iz 1970. godine, sa blokiranim točkovima, definitivno je predstavljao isključivo koncept famoznog proizvođača!


1970 Lancia Stratos

Lancia Stratos HF Zero, iz 1970. godine, je toliko malo vozilo, da je vozač morao da ulazi na prednja vrata.


Izvor: Wired

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.